İşletmelerde Kurumsal Tedarik Nedir ? Kurumsal Tedarik Planlaması Nasıl Yapılır ?

Kurumsal tedarik yönetimi olmayan şirketlerde, yazılı ve sözlü olarak ihtiyaç belirlemeleri yapılmasa dahi stratejik niyetleri kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Bu iyi niyetler, mevcut cironun üst seviyelerine ulaşmasını sağlamak, stok kayıplarını minimalize edebilmek ya da üretimde, imalatta mevcut kapasite hızını arttırmak hedefleri olarak listelenebilir. İşte bu stratejik iyi niyetlerin uygulanabilmesi için, kurumsal ihtiyaçlar kendini belirginleştirir. İşletmelerde kurumsal tedarik başlığımızın önemi burada ortaya çıkar.

İşletmelerde Kurumsal Tedarik Nedir ? Kurumsal Tedarik Planlaması Nasıl Yapılır ?
519

 

1950’li yıllardan sonra bir çok üretici firma, üretimde ki maliyetlerini en aza indirgemek için, kitle üretimi üzerine tasarlanmış yada yapılandırılmış sistemler üzerine yoğlunlaştılar. Bu bahsettiğimiz 1950 li dönemler ve sonralarında yeni ürün geliştirme, ya da maliyetleri minimalize edebilme eylem planı teknoloji ve kapasiteye bağlı olarak sınırlarını belli ediyordu. Sınırları içinde gerçeleşen bu kısıtlı faaliyetleri, dengede tutabilmek akışını sağlamak için stoklama yöntemlerine başvurmak ve kapasite arttıkça bu  bölüme biraz daha yatırım maliyetini beraberinde ilave etmek gerekiyordu. 1990 lı yıllara kadar dönemsel olarak üretimde kullanılan teknoloji ve profesyonelliğin müşteri ve tedarikçilerle paylaşılması riskli görülüyor, genel olarak kabul edilmiyordu. Bu risk işletmeler arasında olabilecek işbirliği, tedarikçi ortaklığı gibi konularıda ilgisiz bırakıyordu.

 

1990 lı yıllardan sonra bu dönem kendi kendini otomatik olarak kapamaya başlamış ve mevcut denklemin dengeleri tamamıyla değişmeye başlamıştır. İşletmelerin karar merkezleri artık müşteriler olmuş ve işletmelerde kurumsal tedarik anlamında işbirlikleri kendi kendini masaya yatırmıştır. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemleri maliyetleri düşürmek, üretim, faaliyet ve kalite oranını yükseltmede geleceğin yeni iş yönetimi modeli olmuştur. Çünkü işletmelerde kurumsal tedarik, ürünlerinizin tüketiciye ulaşma noktasına kadar etkisini göstermektedir. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemlerini uygulamaya geçirecek olan yapılar, etkinlik aşaması ivmelerini bir basamak daha yukarı taşıyacaklardır.

Konuyu özetlemek gerekirse işletmelerde kurumsal tedarik, daha çok üretim, daha çok satış ve daha çok kar anlamına gelmektedir. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemleri tedarik zinrici yönetimi adı altında şekillenmekte ve organize edilmektedir.  Bu yönetim biçimi tedarikçilerin mevcut proseslerinden nasıl faydalanabileeği detaylarına odaklanan, karşılıklı optimizasyon ve etkinlik sürecini planlayan, ticari ortaklıkları meydana getirerek bir arada tutan ortak bir yönetim felsefesidir diyebiliriz. İşletmelerde kurumsal tedarik faaliyetinin doğru uygulamalarla hayata geçirilmesi için danışman firmalardan destek alınmalı ya da kurum içerisinde bu alanın yönetimiyle alakalı bir birim oluşturulması kaçınılmaz bir gerekliliktir.

 

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.