1950’li yıllardan sonra bir çok üretici firma, üretimde ki maliyetlerini en aza indirgemek için, kitle üretimi üzerine tasarlanmış yada yapılandırılmış sistemler üzerine yoğlunlaştılar. Bu bahsettiğimiz 1950 li dönemler ve sonralarında yeni ürün geliştirme, ya da maliyetleri minimalize edebilme eylem planı teknoloji ve kapasiteye bağlı olarak sınırlarını belli ediyordu. Sınırları içinde gerçeleşen bu kısıtlı faaliyetleri, dengede tutabilmek akışını sağlamak için stoklama yöntemlerine başvurmak ve kapasite arttıkça bu bölüme biraz daha yatırım maliyetini beraberinde ilave etmek gerekiyordu. 1990 lı yıllara kadar dönemsel olarak üretimde kullanılan teknoloji ve profesyonelliğin müşteri ve tedarikçilerle paylaşılması riskli görülüyor, genel olarak kabul edilmiyordu. Bu risk işletmeler arasında olabilecek işbirliği, tedarikçi ortaklığı gibi konularıda ilgisiz bırakıyordu.
1990 lı yıllardan sonra bu dönem kendi kendini otomatik olarak kapamaya başlamış ve mevcut denklemin dengeleri tamamıyla değişmeye başlamıştır. İşletmelerin karar merkezleri artık müşteriler olmuş ve işletmelerde kurumsal tedarik anlamında işbirlikleri kendi kendini masaya yatırmıştır. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemleri maliyetleri düşürmek, üretim, faaliyet ve kalite oranını yükseltmede geleceğin yeni iş yönetimi modeli olmuştur. Çünkü işletmelerde kurumsal tedarik, ürünlerinizin tüketiciye ulaşma noktasına kadar etkisini göstermektedir. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemlerini uygulamaya geçirecek olan yapılar, etkinlik aşaması ivmelerini bir basamak daha yukarı taşıyacaklardır.
Konuyu özetlemek gerekirse işletmelerde kurumsal tedarik, daha çok üretim, daha çok satış ve daha çok kar anlamına gelmektedir. İşletmelerde kurumsal tedarik sistemleri tedarik zinrici yönetimi adı altında şekillenmekte ve organize edilmektedir. Bu yönetim biçimi tedarikçilerin mevcut proseslerinden nasıl faydalanabileeği detaylarına odaklanan, karşılıklı optimizasyon ve etkinlik sürecini planlayan, ticari ortaklıkları meydana getirerek bir arada tutan ortak bir yönetim felsefesidir diyebiliriz. İşletmelerde kurumsal tedarik faaliyetinin doğru uygulamalarla hayata geçirilmesi için danışman firmalardan destek alınmalı ya da kurum içerisinde bu alanın yönetimiyle alakalı bir birim oluşturulması kaçınılmaz bir gerekliliktir.