Konsolu ve Google Analytics gibi en son yenilikleri ile web sitesi tanıtımı açısından çıtayı yükseltti. Google Arama Konsolu, işletme sahiplerinin, çevrimiçi pazarlamacıların ve hatta SEO uzmanlarının, web sitelerinin doğal arama görünürlüğünü ve tüm büyük arama motorlarına giden organik trafiğini zahmetsizce yükseltmek için kullanabileceği son derece güçlü bir internet pazarlama aracıdır. Ancak, gözle görülür başarısına rağmen, Google Arama Konsolu kullanıcı arayüzü, kullanımı en kolay veya sezgisel olan arayüz değildir. Aşağıda, Google Arama Konsolunu tam olarak nasıl kullanabileceğinize ve web sayfalarınız için gelişmiş site içi optimizasyonu nasıl sağlayacağınıza ilişkin en iyi tekniklerden bazıları verilmiştir:
A. Google Arama Konsolu'nu kurun: Google Analytics'ten tam olarak yararlanabilmek için etkin bir Google Arama Konsolu hesabınızın olması önemlidir. Google Search Console, web sitenizi düzenli olarak ziyaret eden tüm web tarayıcıları ve örümcekler için tamamen etkileşimli bir kullanıcı arayüzü sunar. Google Arama Konsolunu kurduktan sonra, 'Csrawl'a gidin ve ardından Tarama sayfasının sağ üst köşesinde bulunan 'Bot'u tıklayın. Ardından, Arama Sonuçlarının en üstünde Googlebot simgesini göreceksiniz. Bu simgeye tıkladıktan sonra, artık Googlebot'u URL'lerinizi tarayacak ve tarama ilerledikçe Googlebot'un topladığı ilgili bilgileri görüntüleyecek şekilde ayarlayabileceksiniz.
B. URL'nizi Kaydedin: Google, Google Web Yöneticisi hesabınız için bir.com alan adı kaydetmenize de olanak tanır. Alan adınız kaydedildikten sonra, Google Web Yöneticisi Araçları kontrol panelinin altında bulunan 'Dsnos'a gidin ve 'Kayıtlı' olarak işaretlenmiş seçeneği tıklayın. Bir açılır menü belirecek ve 'Tamam' olarak işaretlenmiş seçeneğe tıklamalısınız. Bunu yaptıktan sonra, SEO projeniz üzerinde çalışmaya devam edebileceksiniz. Bağlantınızın sitenin tüm sayfalarına düzgün bir şekilde yerleştirildiğinden emin olun.