Billboard Tasarımı Nasıl Yapılır ?

Satış pazarlamanın çok önemli bir kuralı vardır ki bu kural 20-80 kuralıdır. 20 ve 80 rakamları tek başına bir anlam ifade etmiyor gibi dursa da aslında ne kadar anlamlı ve önemli rakamlar olduğunu açıklayacağız. Satış dediğimizde aklıma türlü türlü satışı arttırıcı kuvvetler gelmektedir. Bu kuvvetlerden biri de kuşkusuz reklamlardır. Peki, reklamlar insanlar üzerinde nasıl bir etki yaratır? Kimisi merak uyandırır satın almaya yöneltir, kimisi itici gelir satın alma eğiliminden uzaklaştırır. Reklamların kişiler üzerindeki etkileri kuşku götürmez bir gerçek iken reklamlara verilen notların ilk 20 saniye içerinde olduğu da bir başka gerçektir. 20 saniye içerisinde verilen bu not ise genel anlamda o ürüne olan kanının %80 ini oluşturmaktadır. İşte 20-80 kuralı budur ve oldukça önemlidir. Unutulmamalıdır ki, ilk izlenimi değiştirmek her zaman için zordur!

Billboard Tasarımı Nasıl Yapılır ?
323

Özellikle metropol yaşam anlayışının gelişmeye başladığından bu yana reklam çeşitleri de değişmeye ve gelişmeye başlamıştır. Geleneksel reklam yöntemlerinin yerini daha gösterişli ve devası billboardların alışına şahitlik ettik. Billboard kelimesinin dilimizdeki karşılığı, ilan tahtası olarak bilinse de özellikle dünyaca ünlü bir marka için bir ilan tahtasından çok daha fazla anlamlıdır. Bir marka ya da işletme için billboardlar ne kadar anlamlıysa billboard tasarımı da bir o kadar önemlidir hatta ve hatta billboard tasarımı daha da önemlidir diyebiliriz. Daha önemlidir çünkü ilk 20 saniye içerisinde olumlu bir algı yaratmak, insanları konun içine çekmek, merak uyandırmak şarttır. Bu ise yalnızca amacına uygun tasarlanmış billboard tasarımı ve konuşlandırılması ile mümkün olabilmektedir. Hatta 20 saniye bile oldukça uzun bir süre olarak değerlendirilmekte ve ilk birkaç saniye de algının oluştuğu gözlemlenmektedir. Bunun sebebi ise billboardlara ya da afişlere insanların çok uzun süre bakma imkanının olmayışı olarak açıklanmaktadır.

Billboard tasarımı için püf noktalar

Öncelikli amaç olumlu izlenim yaratmak ve bir dürtü oluşturmak olduğuna göre billboard tasarımı için kolları sıvamadan önce reklamı yapılacak olan konu iyi anlaşılmalıdır ki tasarımın etkinliği artabilsin. Konu anlaşıldıktan sonra uygun slogan ve görsel desteklerle birlikte billboard tasarımı etkinliğini kazanır. Billboard reklamları bir prestij ve imaj çalışmasıdır. Dolayısı ile billboard tasarımı noktasında yapılacak olan bir hata ürününüzün ya da markanızın hayat seyrini tersine döndürebilecektir.

Billboard tasarımı yaratıcılığın kaynağıdır. Yapılmayanı yapmak ve her zaman farklı olmayı gerektirir. Tasarımlarımızla, yolumuzu diğerlerinden ayırıyor ve izlerimizi tarihin tozlu yapraklarına yazdırıyoruz. Unutmayın ki, başkasının izinden yürüyen iz bırakamaz.

 

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.