Site Dışı Seo Nedir?

Site dışı SEO ("Off-Page SEO) bir web sitesinin arama motoru optimizasyonunun Google,Yandex,Bing gibi arama motorlarının üst basamaklarında yer alması için web sitelerine yönelik profesyonel olarak yapılan markalaşma ve liderlik çalışmalarını ifade eder. Site dışı SEO web sitesinin dışındaki farklı veya benzer kaynaklar aracılığı ile web sitesine referans olarak sitenin güçlenmesini ve organik trafik akış hızını etkiler.

Site Dışı Seo Nedir?
183

Site dışı SEO URL,anahtar kelime, backlink çalışmaları, yorum gibi sektörel makalelerle bilgi vererek tüm firmaların tanınması için yapılan iyileştirme çalışmalarıdır. İnternette yayın hizmeti veren siteler, blog siteleri, haber, sosyal medya, forumlar, sözlükler, video platformları, radyo, gazete, billboard gibi tüm dijital pazar sektöründe firma ismi, ürün, hizmetler, anahtar kelime ve ilgili görseller aracılığıyla hazırlanmış tüm tanıtım ve reklam çalışmalarına site dışı SEO denir. Site dışarsındaki arama faktörlerini optimize etmek, web sitesindeki aranan kelimede sayfa sıralamanızı etkilemek için site dışı SEO tekniğinden yararlanılır. Site dışı SEO hizmeti web sitesinin popülerliğini arttırarak, alaka düzeyine göre arama motorları optimizasyonuna göre kullanıcı deneyimini geliştirmeyi hedefler. Size referans olan sayfalar, veya siteler, web sitenize dışardan backlink vererek bunu destekleyen içeriğinizin değeri arama motorlarında daha değerli bir konuma gelir.

 

Arama motoru optimizasyonundaki algoritma sürekli değişerek kendini yenilemektedir. SEO toplumunda site dışı SEO tekniğinin uzun yıllardır yapıldığı ve bir sayfa için site dışı SEO'nun ne kadar etkili olduğu sıralama ve (SERP) görünümünde de önemli rol oynadığı ortadadır. İçeriklerin değerini arttırıp Google'ın kullandığı algoritmayı doğru biçimde yerine getirmek için site dışı SEO'nun önemi bir kere daha açığa çıkmıştır. Site dışı SEO'da backlink web sayfasının dışardaki beynidir. Arama motorları, geri bağlantılar, UX, içeriğe linklenmiş anahtar kelimeler web sitesindeki içeriğin kalitesini temsil eder. Bundan sebep çok sayıda geri bağlantıya sahip bir web sitesi daha az geri bağlantı içeren web sitesinden arama motoru optimizasyonunda daha iyi bir sıralama içerisinde olur. Backlinkler 3 ayrılmaktadır.

Doğal bağlantı:Organik olarak oluşturulan bağlantı

Dışarıdan satın alınarak oluşturulan geri bağlantı:

Dışarıdaki aynı veya farklı sektördeki web sitelerinin sitenize referans olmasıdır.

 

Kendiliğinden oluşturulmuş bağlantı:Çok fazla backlink içerip haber veya blog yorum sitelerinde bulunan Google veya farklı arama motorları tarafından desteklenmeyen bağlantı türüdür.

 

Bağlantılar web sitesinin popülerliğini attırır.

Backlink sitenin konusu ile ne kadar eşleşiyorsa site dışı SEO'daki konumunu hedefine daha çok yakınlaştırır.Bağlantı alanı ve sayfanın alaka düzeyi, bağlantının güncel olup olmaması site dışı SEO tekniklerini oluşturan önemli yapıtlardır. SEO çalışmalarında başarıya doğru gitmek için SEO ajansı ile çalışabilirsiniz.

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.