SEO ve SEM Stratejisi Nedir - Neden Birlikte Neden Daha Etkili

SEO ve SEM aslında aynı madalyonun iki yüzüdür, ancak çok farklı eylemlerden oluşurlar ve pazarlamanın farklı yönleriyle ilgilidirler.

SEO ve SEM Stratejisi Nedir - Neden Birlikte Neden Daha Etkili
248

SEO ve SEM Arasındaki Fark

SEO ve SEM aslında aynı madalyonun iki yüzüdür, ancak çok farklı eylemlerden oluşurlar ve pazarlamanın farklı yönleriyle ilgilidirler. Bazen iki terim, bu dünyaya aşina olmayanlarımız için kafa karıştırıcı olabilen benzer bir dizi faaliyete atıfta bulunmak için birlikte kullanılır.

Peki, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile Arama Motoru Pazarlaması (SEM) arasındaki fark nedir? İkisi nasıl ilişki kuruyor ve birlikte çalışıyor?


Herhangi bir dijital pazarlama uzmanı, bu iki terimi sağlam bir şekilde kavramalı ve pazarlama alanındaki önemini anlamalıdır.
 

SEO ve SEM'in günümüzde dijital pazarlama alanında oynadığı rolü keşfetmek için okumaya devam edin.

 

seo
 

SEO Nedir ve Nasıl Çalışır?

SEO, dijital pazarlama stratejinizin önemli bir parçasıdır ve dijital pazarlamanın hangi alanında uzman olursanız olun, biraz bilgi önemlidir.

NetMarketShare , 2017 itibariyle Google'ın küresel olarak arama trafiğinin %79'undan fazlasını ele geçirdiğini ve diğer ana arama motorlarının her birinin %7 veya daha az gerisinde kaldığını iddia ediyor. Bu nedenle, SEO bağlamında arama motorları hakkında konuştuğumuzda ana odak noktası Google'dır, ancak yine de Bing, Baidu ve Yahoo'nun hala faaliyette olduğunu (ancak zorlukla) hatırlamamız gerekir.

İnternet Canlı İstatistikleri , Google'da her gün saniyede 66.000'den fazla arama yapıldığını iddia ediyor. (Bu rakamın yazıldığı sırada alındığına dikkat edin - bağlantıya tıklarsanız, bu kaynaktan veriler gerçek zamanlı olarak toplandığı için büyük olasılıkla farklı bir sayı bulacaksınız.) Bu, herhangi bir işletme için çok fazla aktivitedir. SEO ile rekabet etmek ve bu nedenle SEO'nun bilinmesi çok önemli (ama zor) bir dijital pazarlama alanıdır.


Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motorlarının trafiği çekmenin ne kadar etkili olacağını görmek için içeriği "taradığı" süreci ifade eder. Arama motorları, bir web sitesindeki bir dizi şeyi (anahtar kelimeler, etiketler ve bağlantı başlıkları gibi) değerlendirecek ve çeşitli faktörlere dayalı olarak organik trafik çekme kapasitesine göre sıralayacaktır.

Tarayıcıların aradığı bazı şeyler şunlardır:

Kaliteli İçerik: Mükemmel kalitede içeriğe sahip olmak , arama motorlarına web sitenizin ve işletmenizin meşru bir mal veya hizmet sunduğuna dair bir mesaj gönderir. Sizi değerlendirme yollarının bir kısmı bağlantı kurma ve anahtar kelimelerdir.

Kullanıcı Deneyimi: Web siteniz, kullanıcıların sorunsuz bir deneyim yaşaması için mi tasarlandı? Gezinmesi hızlı ve kolay mı?

Kullanıcılar nihai hedeflerine (ör. satın alma) kolaylıkla ulaşabilir mi?

Bağlantı Kalıpları : Otorite sitelerine geri bağlantı veriyor musunuz? Gelen bağlantılarınız nereden geliyor?

Herkes SEO'nun temellerini öğrenebilir ve bunu dijital satış, pazarlama ve içerik stratejilerine dahil edebilir. Ve bunu nasıl iyi yapacağınızı öğrendiğinizde, daha fazla trafik getirecektir. Ancak giriş ve çıkışları öğrenmek biraz zaman ve teknik bilgi gerektirir - çoğunlukla , web sitenizin gerçekten dönüşüm getirmesini istiyorsanız bir SEO uzmanı tutmayı düşünmek iyi bir fikirdir .

Ayrıca, Google'ın sitenizi tanıması ve ödüllendirmesinin biraz zaman aldığını da unutmamalısınız - siteniz yepyeniyse, muhtemelen Google tarafından uzun bir süre “fark edilmeyecektir”.

 

sem nedirSEM Nedir ve Nasıl Çalışır?

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), çeşitli ücretli arama reklamcılığı türlerini içeren bir tanımlayıcıdır. Bu, Google reklamı olarak göreceğiniz türden bir şeydir ve genellikle bir sayfa listesinin en üstünde biter. Genellikle, bunun anahtar kelime yerleşimi ve kullanımı ile ilgisi vardır ve bunu iyi yapmanın bazı ekstra bilgi ve strateji gerektirebilmesinin bir yolu da budur.
 

SEM tabanlı reklamcılık faaliyetlerine bazı örnekler:
 

Hedefli (ücretli) reklam kampanyaları

Çok seçici anahtar kelimeler kullanarak metin yazma

Reklam faaliyetlerinin ayrılan bütçe dahilinde olmasını sağlamak

Gelecekteki reklamcılık faaliyetlerine tıklama oranları (TO) ve tıklama başına maliyet (TBM) gibi temel performans göstergelerini uygulamak Kötü yapılmış SEM diye bir şey var ama iyi yapıldığında sizi sıralamaların en üstüne çıkaracak. Bu, reklamlarınızı iyi hedeflenecek şekilde tasarlamak için biraz zaman harcamayı içerir.

 

SEM, marka bilinirliği için harikadır, çünkü biri her arama yaptığında listenin başında olacağınız anlamına gelir. Ayrıca, web sitenize hedeflenmiş trafik getirmenin harika bir yoludur. Ücretli reklamlarla ilgili olması gerektiğinden, YG'nizi doğrudan anlamak kolaydır - ücretli reklamlar kullanıyorsunuz ve bunların trafiğini izleyebilecek ve ardından bu bilgilere dayalı kampanyalar oluşturabileceksiniz.
 

SEM'in dezavantajları, bazı ekstra özel bilgi ve araçlar ( Google AdSense gibi ) gerektirmesidir. Bu alanda yeterince bilgili değilseniz, muhtemelen web pazarlaması ve reklam kampanyaları konusunda önemli miktarda uzmanlığa sahip birini işe almak ve bu işin sonunu halletmek ve harcadığınız zamana değmek isteyeceksiniz.
 

SEO ve SEM farklılıklarından bahsettiğimizde, aslında sadece reklamcılıktaki farklı yaklaşımlardan bahsediyoruz.

SEO bazen SEM'i içeren bir şemsiye terim olarak kullanılır, ancak SEM kesinlikle ücretli reklamlara atıfta bulunduğundan, aslında ayrıdırlar. SEM, ücretli reklamlar yoluyla trafik elde etmekle ilgilidir ve SEO şirketi daha çok organik (ücretsiz) trafik kalıplarını elde etmek, izlemek ve analiz etmekle ilgilidir.

 

sem ve seo nedirSEO ve SEM Nasıl Tamamlayıcıdır?

SEO ve SEM, iş web sitelerine ve web sayfalarına trafik çekmek için büyük ölçüde anahtar kelimelere güvenir. Her biri için kullanılan pazarlama teknikleri farklı olsa da, ikisi de trafik akışlarına ve bunların pazarlama faaliyetleriyle nasıl ilişkili olduğuna odaklanır. İnsanlar aradıkları bir şeyi aramak için arama motorlarını kullanacaklar ve onu organik sonuçlara (SEO) veya ücretli sonuçlara (SEM) göre bulabilecekler.

Çoğu kişi herhangi bir şey satın almadan önce çevrimiçi arama yapar, bu nedenle aramada güçlü bir varlığa sahip olmak çok önemlidir ve her ikisinin stratejik bir kombinasyonunu kullanmak uzun vadede görünürlüğünüzü artırabilir.

SEO, organik trafik içindir - bu, ücretsiz veya ücretsiz listelemelerdir ve SEM, ödediğiniz hedefli reklamlar içindir. Tamamlayıcı olabilirler, ancak yalnızca web sitesinin kendisi SEO dostu ise, o zaman SEM'in başarılı olma şansı daha yüksektir.

SEO, iyi SEM'in temelidir ve her biri doğru şekilde kurulduğunda, yüksek kaliteli trafik alma ve dönüşüm oranlarını iyileştirme şansınız daha yüksektir. SEO dostu bir siteye ve doğru anahtar kelimeler kullanılarak doğru şekilde hedeflenen sponsorlu reklamlara sahip olduğunuzda, ücretli aramalarda üst sıralarda çıkma şansınız artar. Ancak Google'ın sizi güvenilir bir web sitesi olarak görmesi için SEO'nuzun yerinde olması gerekir.

 

Web siteniz daha yeniyse, SEO sıralamalarının oluşması biraz zaman alabileceğinden önce PPC kampanyanıza öncelik verebilirsiniz, ancak bu süreçte SEO'nuzu göz ardı etmeyin.

 

seo nedir
 

SEO ve SEM: Gelecek Yönleri
 

SEO ve SEM, büyük arama motorları sıralama için parametrelerini sürekli olarak değiştirdikçe değişmeye devam edecek. Bu nedenle, ne olacağını tahmin etmek zor ama işte bazı olası yönler.
 

UX (kullanıcı deneyimi) SEO için daha önemli olmaya devam edecek. Bu güncel bir trend ve Google'ın en kullanıcı dostu siteleri ödüllendirmek istediği göz önüne alındığında mantıklı.
 

Google'ın Hızlandırılmış Mobil Projesi (AMP) daha da popülerlik kazanacak. AMP, kullanıcılara hızlı ve sorunsuz mobil uyumlu web sayfaları oluşturma konusunda daha fazla fırsat sunan devasa bir açık kaynak kitaplığı oluşturmak için geliştiriciler ve diğer endüstri profesyonelleri arasında bir işbirliğidir. Bu, düşük sıradaki yavaş yüklenen sayfaların ölümünü göreceğimiz bir alandır. AMP kullanımı, mobil aramalarda ve Washington Post ve Slate gibi büyük yayınlardan gelen trafikte büyük artışlara neden oldu .

AI, özellikle Nesnelerin İnterneti giderek daha belirgin hale geldikçe, SEO ve diğer arama etkinliklerine giderek daha fazla dahil olacak. Bu, aramaların doğasını değiştirecek ancak SEM için daha hedefli reklamlar oluşturmamıza olanak sağlayacak.

Her şey daha veri odaklı hale gelecek ve bu nedenle hedefli, kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturmak daha kolay olacak. Ancak bu nedenle, kullanıcılar gizlilik konusunda giderek daha fazla endişe duyacaklar.
 

Dijital pazarlamada kariyer arayan herkes, yalnızca günümüzün mevcut dijital ortamında SEO ve SEM'in nasıl işlediğini iyi kavramamalı, aynı zamanda teknolojiye daha fazla bağımlı hale geldikçe her ikisinin de nasıl değişeceğine bakmalıdır. Bunların her birinin dijital pazarlama kampanyalarına nasıl dahil olduğuna dair sağlam bir kavrayışa sahip olmak, önümüzdeki yıllarda dijital pazarda özellikle çok önemli olacaktır.
 

Sosyal Medya Pazarlamanızda Videoyu Kullanmanın 6 Yolu
 

Bir sosyal medya pazarlamacısı olarak, kampanyalarınıza ve katılım çabalarınıza video eklemek, daha fazla dikkat çekmenin ve hedef kitlenize ulaşmanın en güçlü ve etkili yollarından biridir.
 

Tıpkı kopya gibi, videonun da etkili olması için ilgi çekici, ilginç ve benzersiz olması gerekir. Videonuzu net bir odak olmadan yapın ve izleyicilerin büyük olasılıkla videoyu izlemesi olasıdır. Bunu net bir hedefle yapın ve hedeflerinize ulaşma olasılığınız çok daha yüksek.
 

Aşağıda, beklenti oluşturan kısa videolardan, ürününüzün ayrıntılarını incelemenize ve daha seçici, kalite odaklı bir kullanıcı çekmenize olanak tanıyan daha uzun, daha bilgilendirici videolara kadar, sosyal medya pazarlamanızda videoyu kullanmanın altı yolunu paylaştık. hedef kitle.
 

Kitleniz için kısa, basit eğitici videolar oluşturun

Sosyal video kullanarak markanızı tanıtmanın harika bir yolu, ürününüzün izleyici için bir sorunu çözmek için nasıl kullanılabileceğini gösteren kısa, eğitici videolar oluşturmaktır.
 

Dondurma markası Ben ve Jerry's , ürünlerini içeren kısa, basit tarif videoları yayınlayarak geçtiğimiz yıl Instagram hesaplarında bu stratejide ustalaştı.
 

Her video, sürecin en temel adımlarına indirgenir ve post prodüksiyonda hızlandırılır, böylece yalnızca 30 saniye sürer. Bu küçük sosyal video snippet'lerinin güzelliği, kullanıcılar için bir acı noktasını çabucak çözmeleridir. Vegan ama bir smoothie'nin tadını çıkarmak mı istiyorsunuz? Check out vegan kiraz nasıl oluşturulacağını Garcia acai Smoothies ya da ne bazıları hakkında kırılgan tartlar badem olmayan süt karamel izleyici laktoz intoleransı için?
 

Sonuç, Ben ve Jerry'nin dondurmasını şirketin sosyal medya takipçilerinin önüne doğal olarak yerleştirirken, izleyicilerin ilgisini canlı tutmak için kısa, basit ve sıkı bir şekilde hazırlanmış eğitici bir videodur. Instagram Stories'i kullanarak marka bilinirliğinde 6 puanlık bir artış yaşadıktan sonra, bunun Ben ve Jerry's'i daha kısa sosyal video içeriğine daha fazla dalmaya teşvik etmesi muhtemeldir.
 

Her biri 100.000 ila 200.000 Instagram görüntülemesi toplayan bu tarif tabanlı videolarla, hızlı ve erişilebilir bir biçimde gerçek değer sağlayan içeriğin önemini vurgulayan istatistiklerle, eğitici içerikleri ile diğer gönderi biçimleri arasında gözle görülür bir fark vardır.
 

Karmaşık bir ürününüz mü var? Uzun format için gidin!

2013 yılındaki bir YouTube iş ortağı etkinliğinde, video devinin temsilcileri , tüm YouTube izleme süresinin üçte birinden fazlasının 20 dakikadan uzun videolara atfedilebileceğini paylaştı .
 

Kısa video içeriğinin dikkat çekmek için en iyisinin olduğuna dair yaygın inanışa rağmen, YouTube izleyicilerinin büyük bir yüzdesi çevrimiçi videoları TV gibi uzun, derinlemesine izleme oturumlarında izliyor.
 

Ayrıntılı olarak konuşabileceğiniz karmaşık, ilginç bir ürününüz varsa, uzun biçimli video, dikkat çekmenin ve kitlenizi daha derin bir düzeyde meşgul etmenin harika bir yoludur.
 

Görünüşe göre pazarlamacılar ve içerik oluşturucular dikkat çekiyor. FreeWheel'in 2016'nın ikinci çeyreğine ait bir rapor, uzun biçimli video içeriğinin bir önceki yıla göre %37 oranında popülerlik kazandığını ve rapor tarihinde ilk kez canlı reklam görüntülemelerini geride bıraktığını gösteriyor.
 

Doğru yapılan uzun biçimli içeriğe örnekler arasında , 10 yıllık ömrü boyunca o kadar büyük bir izleyici kitlesi toplayan ve beş yıllık yeni bir içerik aradan sonra yayınlanan 22 dakikalık bir videoda 60.000 görüntüleme kazanan Wine Library TV sayılabilir .
 

Veya bazen saatlerce süren uzun, ayrıntılı ürün videoları için milyonlarca izleyiciyi çeken Nintendo'nun Direct serisi .
 

Mad Marketer'ın belirttiği gibi , uzun biçimli video, kısa biçimli, geleneksel video pazarlamayı reddedecek kitleleri çekmek için harika bir araçtır: "Birçok Y kuşağının 30 saniyelik bir reklamdan kaçınmak için ellerinden gelen her şeyi yaptığı yerde, çoğu kendilerine izin verecek. dikkatlerini çekecek kadar çekiciyse, daha uzun bir film tarafından çekilmek için. ”
 

İnsanların izlemeden edemeyeceği sıra dışı, ilginç videolar oluşturun

2006 yılında, çoğu büyük marka sosyal medyayı ciddiye almaya başlamadan önce, Utah merkezli ev ve ticari blender şirketi Blendtec , Will It Blend adlı bir YouTube dizisindeki ilk videosunu yayınladı.
 

Videolar, Blendtec'in kurucusu Tom Dickson'ın popüler tüketim mallarını ve iPhone'lar ve iPad'ler gibi tanınmış ev eşyalarını şirketin karıştırıcılarında harmanladığını içeriyordu . Bir ila iki dakika uzunluğundaki videolar kısa, izlemesi kolay ve eğlenceli şakalarla dolu.
 

Her videonun merkezinde Blendtec karıştırıcılar bulunur - aslında tüm seri, şirketin ürünleri için ilginç bir çevrimiçi reklam kampanyası olarak var. Ancak odak, ürünün kendisinden çok konseptin çılgınlığına odaklandığından, izleyiciler açık ürün tanıtımından vazgeçmedi.
 

Karışacak mı? yaygın olarak pazarlama tarihindeki en başarılı sosyal medya video kampanyalarından biri olarak kabul edilir, Blendtec için 280 milyonun üzerinde marka gösterimi kazanır ve Blendtec için satışlarda anında bir artış sağlar .
 

Will It Blend'in başarısı mı? başarılı olmak için video içeriğinin rafine edilmesi veya pahalı olması gerekmediğini gösterir. Blendtec'in videoları güzel bir şekilde çekilmiş ve cilalanmıştır, ancak hepsi mülayim bir “test laboratuvarında” gerçekleşir ve görsel çekicilik açısından fazla bir şey içermez.
 

Bunun yerine, eğlenceyle doludurlar ve kampanyadan önce yüksek kaliteli ev ve ticari karıştırıcılar için küçük bir niş pazar dışında neredeyse hiç bilinmeyen bir şirket için izleyiciler ve medya kapsamı için büyük bir itici güç haline getirirler.

Videonuzla dikkat çekmek istiyorsanız, ilginç ve sıra dışı olmayı deneyin. Çok az kişi iki dakikalık bir ürün demosunu izleyecek, ancak ürününüzün işlevselliğini sergilemek için ilginç ve benzersiz bir yaklaşım benimseyerek yüz milyonlarca kazanabilirsiniz.


Öne çıkmak için düşük maliyetli, kaba ve hazır içerik oluşturun

Etkili sosyal medya videosunun maliyetli olması gerekmez. Aslında bazen Twitter, Facebook ve diğer sosyal ağlarda göze çarpan ve izleyicileri cezbeden "kaba" içerik, gösterişli stüdyo çekimlerinden daha etkilidir.

Finansal hizmetler şirketi PwC , PwC'nin 82 yıllık katılımını tanıtmak için ABD'de yol alırken Akademi Ödülü sonuçlarını içeren bir deri evrak çantasının bir dizi kısa, sokak videosunu içeren #BallotBriefcase kampanyasıyla bunu kanıtladı . ödüller.

Kampanya, PwC'nin gösterimlerini evrak çantası içermeyen içeriğe kıyasla 136 kat artırırken, Twitter'da 12,3 milyon gösterim elde etti. Bu kazandı Shorty Ödülü bir B2B pazarlama stratejisi ve kampanyanın sosyal medya en iyi şekilde kullanmak için.

Doğru yapıldığında, ucuz ve basit içerik işe yarar. Bazı durumlarda, ham ve basit olması izleyiciler için bir zayıflık değildir - bunun yerine içeriği, özenle çekilmiş, aşırı üretilmiş ticari videolardan ayırır, bir markayı insanlaştırır ve kullanıcı için daha erişilebilir hale getirir.

Mütevazı bir bütçeyle harika içerik oluşturmak için yardıma mı ihtiyacınız var? Bizim İşletme Snapchat Başlangıç Kılavuzu Snapchat temellerini mastering ve kısa, basit videolarla kitlenizi ulaşmak için büyük bir kaynaktır.

Twitter'da hedef kitlenize ulaşmak için videodan önce gösterilen reklamları kullanın

Çoğu pazarlamacı YouTube'un videodan önce gösterilen reklamcılık seçeneklerine aşinadır, ancak çok daha azı videodan önce gösterilen reklamların Twitter'da da mevcut olduğunun farkındadır

Twitter'ın videodan önce gösterilen reklamcılığının büyük bir avantajı, hedefleme seçenekleridir. Bir reklamveren olarak, IAB içerik kategorilerini kullanarak hedef kitlenizi seçebilir, ardından Twitter'ın konum, cinsiyet, dil, cihaz, platform ve operatör seçeneklerine göre filtreleyerek hedef kitlenizi daraltabilirsiniz.

Twitter ayrıca belirli yayıncıları hariç tutma seçeneğini de içerir ve markanız için uygun olmayan içeriklerde reklam yapmaktan kaçınmanıza olanak tanır.

Twitter videodan önce gösterilen reklamlar nispeten yeni olduğundan, aynı zamanda nispeten ucuzdurlar. Volvo , bir Yaz Satış Etkinliğinin reklamını yaptığı videodan önce gösterilen video kampanyası için etkileyici bir ortalama görüntüleme başına 0,03 ABD doları maliyet ve %36'lık bir görüntüleme oranı (otomotiv endüstrisi için ortalamadan %33 daha yüksek) elde etti .

Sosyal medya videosunu müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanın

Son olarak, mevcut ve potansiyel müşterilerinizle bağlantı kurmak için sosyal medya videosunu kullanmanın en etkili yollarından biri, reklamcılık ve müşteri hizmetlerine eşit miktarda video içeriği oluşturmaktır.

Warby Parker bunu , şirketin gözlüklerini sergileyen tanıtım videolarının ve hem Warby Parker müşterilerini hem de gözlük arayan kişileri hedefleyen faydalı müşteri hizmetleri içeriğinin bir karışımını içeren WarbyParkerHelp YouTube kanalı aracılığıyla mükemmel bir şekilde yapıyor .

Videolar gözlükle ilgili yaygın soruları doğrudan yanıtladığından, gözlük bakımı ve bakımıyla ilgili anahtar kelimeler için YouTube arama sonuçlarında yer alır ve müşterilerin sorularını yanıtlarken sabit bir organik trafik akışı oluşturur.

Videolar doğrudan ticari olmadığı için (Warby Parker güneş gözlüklerinden çoğu zaman sadece geçerken bahsedilmiştir), yeni müşteriler kazanmak için farklı gözlükler hakkında tarafsız, yardımcı bilgiler arayan kullanıcılardan gelen trafikten yararlanabilirler.

Video konusunda yeni olsanız bile, Warby Parker'ın videoya yönelik müşteri hizmetleri yaklaşımını taklit etmek çok zor değil. SproutSocial'ın YouTube'u müşteri hizmetleri için kullanma kılavuzu, videoyu müşteri hizmetleri ve pazarlama için kullanabileceğiniz dört basit yolu kapsar.

 

Video pazarlama sanatında ustalaşın

İlham almak mı? Video, özellikle heyecan verici ürünlere sahip B2C işletmeleri için inanılmaz derecede güçlü bir pazarlama kanalı olabilir. Aynı zamanda şaşırtıcı derecede ucuz bir pazarlama seçeneğidir - popüler inanışın aksine, Fortune 500 ölçeğinde bir bütçe gerektirmeyen bir seçenek.

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.