SEM Nedir?
SEM ingilizce'de (Search Engine Marketing) kelimesinin kısaltması olarak kullanır. Türkçe ifadesiyle "arama motoru pazarlaması" anlamına gelmektedir. Firmalar reklamlarını yayınlamak amacıyla, arama sonuçlarında göstermesi için Google'a ödedikleri ücretli arama pazarlamasını ifade eder. Arama motoru pazarlaması, arama sonuçları sayfalarında mümkün olan en iyi görünürlüğü amaçlar. Bu nedenle ilgili önlemler, reklamların yerleştirildiği arama sonuçlarını etkiler.
SEO Nedir?
Türkçe'de (Arama Motoru Optimizasyonu) anlamına gelir. Google,Yandex ve Bing gibi arama motorlarında, işletmer için en doğru anahtar kelimeleri belirlemek ve belirlenen bu anahtar kelimeleri üst sıralara taşımak için yapılan genel çalışmalardır. Web sitesinizi organik aramada mümkün olduğunca yukarıda görünecek şekilde optimize etmektir.
SEO ve SEM Arasındaki Fark Nedir?
Maliyet: SEO'da işletmeler trafik ve tıklamalar için Google'a ödeme yapmazlar. SEM'de ise ödeme yapılır. Anahtar kelimeler en alakalı içeriğe sahip doğal arama sonuçlarında ücretsiz ve kalıcı olarak yerleşir. SEM'de ise yoğun olarak kullanılan anahtar kelimelerin maliyetlerinde artış görülmektedir.
Geri Dönüşüm: SEM kısa vadede sonuçlar getirirken, SEO daha çok uzun vadede sonuç getirir. SEM, reklam olarak yoğun uygulamalar olduğu için etki süresi çok hızlıdır. Doğru planlama ve çalışma ile hedef kitleye anında ulaşmak gibi bir etkene sahiptir. SEO'da ise bu süreç daha yavaş, kapsamlı ve sadece ileriye dönük çalışmalardır.
Ulaşılabilirlik: Kullanıcılar arama yaptıkları anahtar kelimelerde, satın alınacak mal ve ya hizmetlere hızlı bir şekilde ulaşılması beklenir. SEM uygulamaları erişebilirlik açısından arama motorlarında en etkin durumdadır. Her iki uygulamanın da online ortamda şirketlerin hedeflerine ulaşmasında en büyük yardımcıları olduğunu söyleyebiliriz.
SEM Anahtar Kelime Araştırması
Reklamınızın arama motoru sonuçlarında ne zaman ve nerede görüntüleneceğini belirlemenize yardımcı olmak için seçtiğiniz ürün veya hizmetinizi tanımlayan kelimelerdir. Arama motoru pazarlama kampanyası oluşturulmadan önce, hedef kitleyi belirleyen en doğru anahtar kelimeleri oluşturma sürecinizin içerisindeki, stratejinize bağlı olarak araştırma yapmanız gerekir.
Marka Terimleri: Bu kategorideki anahtar kelimeler tamamen markanızla ilgilidir. Marka anahtar kelimeleri, size en yüksek arama hacmini vermese de işletmeniz için en iyi dönüşüm oranlarını sağlayabilir.
Ürün Terimleri: Bu anahtar kelime grubu işlevsel ve açıklayıcıdır. Ürününüzün ne olduğunu, ne yaptığını veya hangi sorunları çözdüğünü tanımlarlar.
Rakip Terimleri: Buradaki fikir, siz ve rakipleriniz arasında karşılaştırma yapan müşteri segmentleri olduğu için, anahtar kelime araştırmanız sırasında bunu atlamamanız önerilir.
Kitle Terimleri: Burada, diğer kategorilerde yer almayan ancak hedef kitlenizin arayabileceği herhangi bir kelimeyi hedefleyebilirsiniz. Müşterilerinizin düşünmesini sağlayacak, bu kategoriye olası anahtar kelimeleri eklerken size nasıl rehberlik etmesi gerektiğini iyi bilmelisiniz.