Promosyonlar bir ürün veya hizmet için de kullanılabilir. Bazı şirketler, yeni markalara veya belirli ürünlere dikkat çekmeyi amaçlayan müşterileri çekmek için ürün promosyonlarını kullanır. Diğer işletmeler, yeni ürün veya hizmetleri tanıtmak için pazarlama promosyonlarını kullanır. Promosyon ve reklam ürünleri günümüzde oldukça rağbet gören bir pazar yeridir.
Bir promosyon birçok biçimde olabilir. Bir ürün veya hizmet olabilir. Müşterileri çekmenin yanı sıra promosyon, bir şirketin itibarını da artırabilir. Bir ürün promosyonu, yeni bir markayı veya bir ürünü öne çıkaran bir pazarlama stratejisi de olabilir. Bazı durumlarda, bir şirket, olumlu bir kamuoyu algısı kazanmak için bir ürün veya hizmeti kullanır. Bazı pazarlama promosyonları ücretsiz denemeyi içerebilirken, diğerleri bir marka imajı yaratmanın bir yoludur. Promosyon ve reklam ürünlerine en güzel örnek oto kokularıdır. Günlük yaşam alanımızda neredeyse araç sahibi olan her bireyde oto kokusu mevcuttur. Oto kokuları etkili ve akılda kalıcı promosyon reklam ürünleridir.
Bir promosyon birçok bağlamda gerçekleşebilir. Örneğin, şirketler müşterileri çekmek için bir ürün promosyonu kullanabilir. Bu strateji, yeni bir markaya veya belirli bir ürüne dikkat çekmeyi amaçlar. Diğer pazarlama promosyonları türleri, yeni bir gıda maddesi veya bir restoran veya süpermarket satışı olabilir. Ayrıca şirketler, haber değeri taşıyan bilgileri kullanarak bir promosyon reklam ürünlerini bir yatırım stratejisi olarak kullanabilirler. Bu sayede şirket artan talep yoluyla stok değerini artırabilir.
Promosyonlar bir magnet veya halı yıkama etiketi kadar basit olabilir. Amaç, müşterileri bir ürün veya hizmete çekmektir. Bazı durumlarda promosyon, mevcut bir müşteriye yapılan duyurudur. Diğer durumlarda, bir şirket indirim veya başka bir teşvik sunarak yeni bir ürünü tanıtacaktır. Terfi sona erdiğinde, çalışan bir ikramiye alabilir. Ancak markayı müşterileri çekecek şekilde tanıtmak mümkündür.
Pazarlama bağlamında promosyonlar çeşitli nedenlerle kullanılabilir. İş dünyasında, satışları artırmak veya kamuoyu algısını artırmak için promosyonlar yapılabilir. Finans sektöründe, promosyon kampanyaları genellikle satışları artırmak için kullanılır. Doğrudan postalama, reklam veya ticari fuarlar yoluyla gerçekleştirilebilirler. Ürün satmanın yanı sıra terfi, çalışan verimliliğini artırmak için kullanılabilir. Buna çeşitli stratejiler dahildir. Bir strateji, belirli bir pazara özel bir ürün veya hizmet yaratmayı içerir.