Pazaryeri Yazılımı Nedir?

Çok satıcılı pazar yerleri olarak da adlandırılan pazar yeri yazılımı, kullanıcıların birden çok satıcının ürün ve hizmet listelerini barındıran dijital vitrinler oluşturmasına ve yönetmesine olanak tanır

Pazaryeri Yazılımı Nedir?
340

Bu araçlar, web sitesi tasarımından satıcı iletişimine ve nakliyeye kadar çevrimiçi bir pazaryeri oluşturma, barındırma ve yönetme sürecinin tamamını basitleştirir ve kolayca e-ticaretten ürün satışı yapmanıza olanak sağlar.

 

Marketplace yazılımı, dijital vitrinlerin oluşturulmasını ve yönetimini kolaylaştırmaları bakımından e-ticaret platformlarına çok benzer ; bununla birlikte, e-ticaret platformları tek bir satıcıya yöneliktir, çok satıcılı e-ticaret platformları ise dijital bir pazaryeri yazılımı işlevi görür. Birçok ürün bağımsız bir platform olarak sunulmaktadır.

 

Birden çok satıcıyı destekleyebilen bir e-ticaret sitesi kurma ile başlayın

Entegrasyonlar aracılığıyla veya platform içinde yerel olarak ödeme araçları sağlayın

Satıcıların ürünler veya hizmetler için yeni listeler oluşturmasına izin verin

E-ticaret yönetmeliğine uymanın yanı sıra veri ve bilgilerin güvenliğini ve/veya şifrelemesini sunun

Satıcılar ve müşteriler arasında iletişim kanalları sağlamayın


 

ÇOK SATICILI BİR PAZARYERİ BAŞLATMAK İÇİN YAZILIM

 

Birden fazla satıcıdan ürün veya hizmet teklifleri toplamayı planlıyorsanız, bir çevrimiçi pazar platformu seçiminizdir. Bu iş biçiminden para kazanmak için, pazar yeri sahipleri bir komisyon gelir modeli kullanır, ancak alanı kendi mallarını satmak için de kullanabilir. Pazar yeri markalaşmasına ve tanıtımına yatırım yapan pazar yerleri, geniş bir tüketici erişimi sağlayabilir ve bununla hem her yerde bulunma arayışındaki sağlam perakendecileri hem de kendi e-ticaret lansmanlarıyla uğraşmaktan kaçınan daha küçük firmaları cezbedebilir ve bunlardan kâr edilebilir.

 

Bir pazarda yer alan satıcılar, siz pazar performansının kontrolünü elinde tutarken ürünlerini ve siparişlerini bağımsız olarak yönetmek için araçlar elde eder.


 

Pazaryeri Platformu Nedir?

“Bir Pazar Yeri Platformu, potansiyel alıcıları ve satıcıları tek bir platformda bir araya getirerek kiralamaya, satın almaya, takas etmeye veya pazarlık yapmaya yardımcı olan bir e-ticaret modelidir.”

Geleneksel e-ticaret platformları, pazar yerlerinin taşıdığı çok satıcılı modeli idare etmek için inşa edilmedi. Birden fazla alıcı ve satıcı ile pazar yerleri, birbirleriyle işlem yapmayı daha az hale getirir.  

 

Farklı pazar türleri nelerdir?

E-Ticaret : İnternet üzerinden gerçekleştirilen işlemler.

 

M-Ticaret : Mobil cihaz üzerinden gerçekleştirilen işlemler.

 

Peer-To-Peer : Bireyleri üçüncü bir tarafın müdahalesi olmadan doğrudan mal ve hizmet satın almaya veya satmaya getiren merkezi olmayan model.

 

Business-to-Consumer(B2C) : İşletmeler arası işlemleri yalnızca tüketicilere gerçekleştiren platform.

 

Business-to-Business (B2B) : Yalnızca işletmeler arası işlemleri gerçekleştiren platform.

 

Tüketiciden Tüketiciye (C2C) : C2C E-ticaret modeli ile tüketiciler arasındaki işlemleri yalnızca diğer tüketicilere gerçekleştiren platform.

 

Kitle fonlaması : Yeni bir iş girişimi için fon veya sermaye arama uygulamasına izin veren platform.

 

Pazar yerlerinin farklı sınıflandırmaları nelerdir?

İnsanlar – İnsanların konu uzmanlarıyla bağlantı kurabilecekleri ve uzmanlarla etkileşime girebilecekleri insan tabanlı pazar.

 

Ör: Upwork, Freelancer, TaskRabbit

Ürünler – İnsanların ürün alıp satabileceği ürün bazlı pazar yeri.

 

Ör: Etsy, eBay, Amazon

Yerler – İnsanların mülk satın alabileceği, kiralayabileceği veya takas edebileceği yerler tabanlı pazar.

 

Ör: Airbnb, Spacer, HomeAway

Projeler – İnsanların işbirliği yapabileceği, katkıda bulunabileceği ve paylaşabileceği proje tabanlı pazar.   

 

Ör: Linkedin, Facebook Grupları

Hibrit – Yukarıda belirtilen sınıflandırmalardan herhangi birinin bir kombinasyonu.

 

Ör: Craigslist, LetGo, OfferUp

Ortaklar – Master Franchise ve Franchise Alanlar

 

Pazaryeri platformları neden bu kadar başarılı oldu?

İşte birkaç basit cevap:

 

Evinizin rahatlığında alışveriş veya rezervasyon kolaylığı.

Hem alıcılar hem de satıcılar için güvenli ve güvenilir ortam.

Aracıyı ortadan kaldırarak her iki taraf için de para tasarrufu sağlar.

Tüketiciler için sorunsuz bir deneyim yaratır.

Bir pazar yeri platformu oluşturmak için iyi bir zaman ne zaman?

Bir pazar yeri platformu oluşturmak bir gecede olmayacak. Platformunuz asla "mükemmel" olmayacak. Erken başlamak, hataları çözmenize ve yapılması gereken değişiklikleri belirlemenize yardımcı olacaktır. Bizim tavsiyemiz? Araştırmanızı yapın ve hemen başlayın.

 

Bir pazar yeri platformu oluşturmak için ne gerekiyor?

Güvenli Barındırılan Araçlar

Göz Alıcı Vitrin

Pazar Yeri Yönetimi

SEO Dostu

Teknik Destek

Ödeme Ağ Geçitleri

Analitik Araçlar

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.