Google'da Daha Üst Sıralarda Nasıl Çıkarım?

Bu yazıda size Google'da nasıl daha üst sıralara çıkabileceğinizi tam olarak anlatacağım.

Google'da Daha Üst Sıralarda Nasıl Çıkarım?
2537

Google'da Daha Üst Sıralarda Nasıl Çıkarım?

Bu yazıda size Google'da nasıl daha üst sıralara çıkabileceğinizi tam olarak anlatacağım.

Aslında bu, “SEO kontrol listesi” için Google'da 1. sırada yer almak için kullandığım sürecin aynısı:

Yani 2021'de Google'da daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız bu yeni rehberi seveceksiniz.

Adım 1: Site İçi SEO'nuzu İyileştirin

İşte gerçek:

Site İçi SEO , Google sıralamanızı iyileştirmenin en hızlı yollarından biridir.

Bunun nedeni, sayfanızı yaklaşık 2 dakika içinde optimize edebilmenizdir. Ve birkaç gün içinde bir sıralama artışı görmeye başlayın.

Soru şu ki:

Sitenizi hedef anahtar kelimeleriniz etrafında nasıl optimize edersiniz?

Sayfa optimizasyonu hakkında bilmeniz gereken hemen hemen her şeyi özetleyen bir açıklamayı hemen şimdi uygulanacak en önemli sayfa taktikleri burada.

İlk olarak , anahtar kelimenizin başlık etiketinizin başına doğru olduğundan emin olun .

Buna anahtar kelimenizi "Önden Yükleme" denir.

 

Bu neden önemli?

Google, başlık etiketinizin başlarında görünen terimlere biraz daha fazla önem verir. Ve daha sonra ortaya çıkan anahtar kelimelere daha az önem verirler.

Ve daha uzun içeriğin arama motorlarında en üst sıralarda yer alma eğiliminde olduğunu deneyimlerimden söyleyebilirim.

Örneğin, 1. sırada yer aldığımız bir anahtar kelime: “Mobil SEO”. Ve bu gerçekten rekabetçi bir anahtar kelimedir.

Moz , Yoast gibi dev otorite sitelerine karşı rekabet ediyorum … hatta Google!

Bu nedenle, sayfamda herkesin sitelerini mobil cihazlar için optimize etme hakkında bilmek isteyebileceği her şeyi kapandığından emin oldum.

Açıkçası, uzun biçimli içeriğin bir anlam ifade etmediği zamanlar vardır (bir e-ticaret kategori sayfası için olduğu gibi). Ama genel olarak iyi anlatılmış SEO uyumlu uzun içeriğin yüksek derece faydalı olacağı da bir gerçektir. 

Son olarak , anahtar kelimenizi sayfanıza 2-3x ekleyin.

Bu, anahtar kelime doldurma veya bunun gibi bir şeyle ilgili değil .

Bunun yerine, sayfanıza alakalı terimler eklediğinizde Google'a şunu söylersiniz:

"Bu sayfa, bu arama sorgusu hakkındadır!".

Bu, güzel bir sıralama artışı elde etmenize yardımcı olabilir.

Örneğin, yakın zamanda "sayfayı sıkmak" anahtar kelimesi için sıralamamı iyileştirmek istedim.

Bu yüzden bu terimi sayfamda mantıklı olduğu yere birkaç kez serpiştirdim.

Bu LSI anahtar kelimeleri, içeriğinizin aslında o konuyla ilgili olduğunu Google'a onaylar.

Ve ortaya çıktığı gibi, tüm bir konuyu tek bir sayfada ele almak, Google'ın ilk sayfasında yer almak için anahtardır

Sitenizde LSI anahtar kelimelerini nasıl buluyor ve kullanıyorsunuz?

LSIGraph adlı ücretsiz bir SEO aracına göz atmanızı tavsiye ederim .

 

Adım #3: Teknik SEO'nuzu İzleyin

Oradaki web sitelerinin %90'ı için teknik SEO bir sorun değildir.

Bahsedilen:

Nadir olsalar da, teknik SEO sorunları sitenizin SEO'suna gerçekten zarar verebilir.

Bu yüzden dikkat etmeye değer.

Spesifik olarak, burada dikkat etmeniz gereken üç şey var:

Önerdiğim ilk şey, sitenizin mobil cihazlar için %100 optimize edildiğini bir kez daha kontrol etmektir.

2021. Yani bu muhtemelen sizin için bir sorun değil.

Ama kontrol etmekten asla zarar gelmez.

Neyse ki, sitenizin mobil optimizasyonunu kontrol etmek kesinlikle çocuk oyuncağı.

Tek yapmanız gereken, web sitenizden bir URL'yi Google'ın Mobil Dostu Test aracına eklemektir .

Ayrıca sitenizin ne kadar hızlı yüklendiğini görmenizi tavsiye ederim. Google ‘a göre web sitenizin hangi açıldığını tespit eder. Ayrıca problemleri listelediğinde size daha hızlı bir yol haritası çıkartır. Web siteniz için doğru olan yönlendirme metodlarını tetikler. 

Bir sitenin ortalama yüklenme süresinin bir Google sıralama faktörü olduğu bir sır değil .

Tecrübelerime göre, Sayfa Hızı çok önemli bir sıralama faktörü değil. Ama bir fark yaratıyor.

Öyleyse devam edin ve sitenizi WebPageTest.org gibi site hızı araçlarıyla çalıştırın .

Ücretsizdir ve size işleri hızlandırmanın yollarının bir listesini verir.

Ardından, Google Search Konsolu'na gidin .

Ve kenar çubuğunda “Dizin” → “Kapsam” seçeneğine gidin.

Google, sitenizi dizine eklemek te sorun yaşıyorsa size buradan haber verir.

Gördüğünüz gibi 1 adet “Uyarı İle Geçerli” hatası alıyorum.

Bunlar önemli değil. Ama düzeltmeye değer.

Ancak çok sayıda kırmızı “Hata” görürseniz, hemen incelemenizi tavsiye ederim.

Son olarak siteniz WordPress üzerinde çalışıyorsa Yoast SEO eklentisini kullanmanızı öneririm .

Bu eklenti sıralamalarınızı sihirli bir şekilde iyileştirecek mi?

Ancak WordPress sitenizi kutudan çıkar çıkmaz SEO dostu yapmanıza yardımcı olabilir.

 

4. Adım: İçeriğinizi Arama Amacıyla Eşleştirin

“ Search Intent ”, SEO dünyasındaki yeni terimdir.

Search İntent arama kutusunda gerçekleştirilen kullanıcıların yaptıkları aramayı hangi amaçla gerçekleştirdiğini tespit eden arama kutusudur. Google kullanıcı listesinde kullanıcıların ihtiyacına yönelik yaptığı metinsel veya sesli sözlük metin öğeleridir. Google bu sayede kullanıcıların ihtiyacını tespit ederek en uygun içeriği kullanıcıya sunar .

Ve iyi bir sebepten dolayı.

Büyük ölçüde RankBrain sayesinde Google artık sitenizin belirli bir anahtar kelime için uygun olup olmadığını anlayabilir.

Başka bir deyişle, Google , insanların web sitenizle nasıl etkileşime girdiğine dikkat eder.

Ve insanlar genellikle aradıklarını sayfanızdan alıyorsa, sıralamanızın iyileşmesini bekleyebilirsiniz.

Bu adımdaki anahtar, sayfanızın arama yapan kişiye tam olarak aradıklarını verdiğinden emin olmaktır.

Bunun nasıl çalıştığını gerçek hayattan bir örnekle açıklayayım.

Birkaç yıl önce “Dönüşüm Oranı Optimizasyonu” anahtar kelimesi için sıralamak istedim. 

Dönüşüm oranı optimizasyonu bir web sitesinden veya mobil uygulamalardan dönüşüm yüzdesini arttırma işlemidir. Web sitenizde olan uygulamalar için fikir üretip içeriklerini geliştirebilecek hipotezler ortaya çıkarır. dönüşüm oranı optimizasyonu ile içerikleriniz ile ilgili geliştirdiğiniz fikirlerin doğruluk oranına daha kolay tespit edebilirsiniz. 

Biz de haftaları bu dev CRO teknikleri listesi üzerinde çalışarak geçirdik.

İlk başta, içerik gerçekten iyi oldu. Her ay yeterli miktarda arama motoru trafiği alıyordu.

Ancak zamanla Google, “Dönüşüm Oranı Optimizasyonu” arayan kişilerin devasa bir teknik listesi istemediğini anladı .

Ve bu Google Analytics ekran görüntüsünden de görebileceğiniz gibi, o sayfaya gelen organik trafik yavaş yavaş azaldı.

Bir süre sonra, "Dönüşüm Oranı Optimizasyonu" için Arama Amacının gerçekte ne olduğunu anlamaya karar verdim.

İlk önce, bu ifadeyi Google'a yazan birinin ne aradığını düşündüm.

Ve muhtemelen aşağıdakileri içeren içerik istediklerini fark ettim:

CRO'nun gerçekte ne olduğuna dair bir tanım

CRO'nun nasıl çalıştığına dair bir açıklama

Eylemdeki CRO örnekleri

Başlamak için ipuçları

İkincisi, zaten ilk sayfada sıralananlara baktım.

Ve ilk sayfadaki hemen hemen her sonucun içeriğimin eksik olduğu tüm şeyleri içerdiğini hemen fark ettim .

(Çoğunlukla dev bir başlangıç ​​kılavuzu şeklinde.)

Bu yüzden içeriğimi tamamen sıfırdan yeniden çalıştım.

Bu teknikler listesini Dönüşüm Oranı Optimizasyonu: Kesin Kılavuz'a çevirdim .

Artık sayfam Arama Amacı ile eşleştiğine göre, artık eskisinden %214 daha fazla organik trafik alıyor.

Sonuç olarak? Google sıralamanızı iyileştirmek istiyorsanız, sayfanızın birinin aradığı şeye büyük uygun olması gerekir.

Bunu yaptığınızda, Google sitenizi daha fazla kişiye göstermek ister. Bu nedenle, Google'a istediğini vermek, herhangi bir iyi SEO stratejisinin temelidir .

 

seo hizmeti nedir Adım #5: Hemen Çıkma Oranınızı Azaltın

Hemen çıkma oranı bir web sitesindeki ziyaretçinin siteye girip okuduğu veya incelediği ilk sayfadan başka bir sayfaya yönelip yönelmemesidir. Siteye giren ziyaretçilerin kaçta kaçının girdikleri web sitesinde ilk sayfayı inceledikten sonra çıktığını tespit eder. Sonraki adımımız, sitenizin Hemen Çıkma Oranını iyileştirmektir .

Bu neden önemli?

Google, insanların bir siteye girip hızlıca arama sonuçlarına geri döndüğünü görmekten hoşlanmaz.

Bu, Google'ın insanların mutlu olmadığının açık bir işaretidir. Ve kullanıcılar memnun değilse, sıralamanıza güle güle diyebilirsiniz.

İçeriğinizi Search Intent ile sıraya koymak, hemen çıkma oranınızı artırmanın büyük bir yoludur.

Sonuçta, bir araştırmacıya aradıklarını veriyorsunuz. Neden zıplasınlar ki?

Arama Amacının yanı sıra, sitenizin hemen çıkma oranını artırmak için yapabileceğiniz birkaç basit şey vardır.

Öncelikle sitenizin “ Katlamanın Üstü ” bölümüne bakmanızı öneririm . Yani web sitesini ziayret eden kullanıcının istediği bilgi, ürün veya hizmetin tam olarak olduğu yer. 

Bu, insanların sitenize geldiklerinde gördükleri ilk şeydir.

Ve deneyimlerime göre, insanlar büyük ölçüde burada gördüklerine göre zıplamaya veya zıplamamaya karar veriyor.

Ekranın üst kısmındaki alanınızı geliştirmek için yapabileceğiniz 1 numaralı şey, içeriğinizi en üste taşımaktır. Bu şekilde, Google'da arama yapanlar aradıklarını kolayca bulabilirler.

Örneğin, içeriğimin burada sayfamın en üstünde olduğunu görebilirsiniz.

Ayrıca sayfanızı, insanların aradıklarını bulmalarını kolaylaştıracak şekilde yapılandırmak istiyorsunuz.

Örneğin, bu sayfanın en üstüne küçük bir içindekiler tablosu eklediğimi fark etmiş olabilirsiniz.

Bu şekilde, insanlar doğrudan en çok ilgilendikleri adıma atlayabilirler.

Son olarak, sayfanıza görseller, videolar, çizelgeler, ekran görüntüleri, özçekimler… veya herhangi bir görsel içerik ekleyin.

Bu, içeriğinizi daha çekici ve anlaşılmasını kolaylaştırır. Her ikisi de hemen çıkma oranınızı çok fazla miktarda azaltabilir.

Örneğin her gönderiye onlarca görsel ekliyorum.

Bu da hemen çıkma oranımı çok düşük tutmaya yardımcı oluyor.

Adım #6: Hedeflenecek Daha Fazla Anahtar Kelime Bulun

Google Ads Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcısı) ile ziyaretçilerinize sunduğunuz ürün veya hizmeti gruplar. Google Ads hesabı açarak ücretsiz olarakta anahtar kelime planlayıcısından yardım alabilirsiniz. Bir gmail adresine sahipseniz ücretsiz olarak Google Ads’e kayıt olup Google Ads anahtar kelime planlayıcı aracını kullanarak değişik anahtar kelimeler hakkında fikir edinebilirsiniz. Sistem şu şekilde çalışır . İşiniz ile ilgili en alakalı ana anahtar kelimeyi yazıp sorgulattıgınızda anahtar kelimenizin varyasyonlarını size sunacaktır. 

Bu noktada sitenizin Google'da daha üst sıralarda yer aldığını görmeye başlamalısınız.

Şimdi sitenize daha fazla trafik çekme zamanı.

Ve bunu yapmanın en kolay yolu?

Sayfanızı birkaç farklı anahtar kelime etrafında optimize edin.

İşte tam süreç.

İlk olarak, Google Arama Konsolunun "Arama sonuçlarındaki Performans" raporuna gidin.

Web sayfalarınızı tam olarak bu anahtar kelimelere göre optimize ettiğiniz için muhtemelen bunların çoğunu tanıyacaksınız. Google Arama Konsolunda web siteniz için yapacağınız arama sonuçlarının doğru bir biçimde dizine eklenmesine yardımcı olup yönetici araçlarının yönünü belirleyen ücretsiz Google hizmetlerinden biridir. 

Ancak ara sıra , optimize etmediğiniz bir anahtar kelimeyle karşılaşırsınız .

Ve o terim için tesadüfen sıralama yapıyorsanız, gerçekten sıralamaya çalışırsanız, sıralamanın ne kadar kolay olacağını hayal edin.

Örneğin, "youtube video açıklama örneği" için arama yapan kişilerden biraz trafik alıyorum.

Ancak tam olarak bu anahtar kelime etrafında optimize edilmiş bir sayfam yok.

Bunun yerine, o anahtar kelimeyi arayan kişiler bu sayfayı sitemden buluyor.

Ancak bu terim etrafında gerçekten optimize edilmedi.

Bu yüzden o sayfaya geri dönmek ve tam olarak bu ifadeyi birkaç kez eklemek istiyorum. Ve örneği biraz genişletin.

Bu anahtar kelime etrafında optimize edilmiş tamamen yeni bir sayfa da oluşturabilirim.

Her iki şekilde de çalışır.

Durulayın ve bu işlemi birkaç kez tekrarlayın.

Adım #7: Delicesine Yüksek Kaliteli İçerik Yayınlayın

Google'da üst sıralarda yer almak için "yüksek kaliteli içerik yayınlamanız gerekir" ifadesini muhtemelen duymuşsunuzdur. Yani “yüksek kaliteli içerik” okuyucuların isteklerine direk cevap veren içeriklerin tümüdür. Ziyaretçilerin aradığı ürün veya hizmetteki görsel, loğo, site tasarımın kalitesi değil bunun dışında web sitesinin içeriğinin bir bütün olarak ziyaretçilere sunulmasıdır. 

Yani evet, sitenizde harika şeyler yayınlamak istiyorsunuz .

Ancak, insanların sosyal medyada paylaştığı ve bağlantı kurduğu yüksek kaliteli içerik türü olması gerekiyor.

Bunun nedeni, zaten bildiğiniz gibi, Google'ın algoritmasının büyük ölçüde geri bağlantılara dayalı olmasıdır . Geri bağlantı bir siteden diğer site ile arasında oluşturduğu köprüdür. İki türlü geri dönüş vardır. dofollow ve nofollow bağlantılar. Dofollow bağlantı profilimizin ihtiyacı olan bağlantıdır. Bir nevi profilinizin besin kaynağı olarak düşünebilirsiniz. Nofollow ise bağlantı değeri olup herhangi bir kaynak biçmemesidir. 

Siteniz ne kadar çok geri bağlantıya sahipse, o kadar üst sıralarda yer alırsınız.

Ve sitenize geri bağlantılar oluşturmanın en iyi yolu ?

İnsanların gerçekten bağlantı kuracağı içeriği yayınlayın.

(Ayrıca “ bağlantı yemi ” olarak da bilinir .)

İnsanların içeriğinize bağlantı verme olasılığını artırmanın birkaç yolu.

Veri Kaynağı Olun

Diğer bir deyişle:

Başkalarının blog içeriğinde alıntı yapabileceği bir şey yayınlayın.

Örneğin, 2019'da bu büyük e-posta erişim çalışması için Pitchbox ile ortaklık kurduk .

Bu gönderi veriler, istatistikler ve rakamlarla doluydu . Blogcuların ve gazetecilerin bağlantı kurmayı sevdiği şey budur.

Örneğin, bulgularımızdan biri, tüm sosyal yardım e-postalarının %10'undan daha azının yanıt almasıydı.

Ve blogcular ve gazeteciler, çoğu sosyal yardımın başarısız olduğunun kanıtı olarak bu istatistikten çabucak alıntı yapmaya başladılar.

Uzun Biçimli İçeriğe Odaklanın

1. adımda daha uzun içerik hakkında biraz konuştum.

Görünüşe göre, daha uzun içerik bağlantılar almak için Google yöntemler harika .

Blog gönderileri için "mükemmel" kelime sayısı olmasa da, 3k+ kelimeden oluşan içerik, bağlantı oluşturma söz konusu olduğunda en iyi sonucu verme eğilimindedir .

Görsel İçerik Yayınlayın

Şunun gibi şeylerden bahsediyorum:

Bilgi grafikleri

Haritalar

Grafikler

Akış çizelgeleri

Videolar

Görsel içerik, bağlantı almak için büyük bir UX etkisi yaratır. UX’ler SEO hizmeti ile doğrudan bağlantılıdır. Web sitenizdeki ziyaretçiler sayfanızda ne kadar çok zaman geçirirse sayfanızın değeri o kadar artar. Sayfanın içeriğindeki geçişler ve köprüler önemli olduğu için UX’ler direk olarak SEO tekniklerini etkiler. 

Örneğin, bir süre önce bu infografiği blogumuzda yayınladık.

Evet, haberi duyurmak için çok fazla e-posta yardımı yapmak zorunda kaldık.

Ancak bu bilgi grafiğini doğru kişilerin önüne koyduğumuzda, bloglarına yerleştirmekten mutlu oldular.

8. Adım: Sitenize Geri Bağlantılar Oluşturun

Harika içerik yayınlamak harika ve hepsi bu

Ancak içeriğinizin bağlantı alabilmesi için insanların onu gerçekten görmesi gerekir.

Diğer bir deyişle:

İçerik pazarlamasına “yayınla ve dua et” yaklaşımını ve insanların sizinle bağlantı kurmasını umut edemezsiniz.

Bunun nedeni, içeriğinizin her gün ortaya çıkan blog gönderileri, videolar, Instagram hikayeleri ve Facebook gönderileri okyanusunda bir damla olmasıdır.

Aslında WordPress, her ay 70 milyon yeni gönderi çıktığını bildiriyor .

Buradaki paket, insanların sitenize bağlantı vermesini istiyorsanız, içeriğinizi aktif olarak tanıtmanız gerektiğidir.

3 tekniğe odaklanmanızı öneririm:

Ölü Bağlantılar Yoluyla Bağlantı Alın

Bu aynı zamanda “ Kırık Bağlantı Binası ” olarak da bilinir . Kırık linkler ölü bağlantılardır. Bir web sitesinde daha önceden yer alan fakat güncel olarak ulaşılmayan linklerin tümüne kırık link denilmektedir. Bir link köprüsünde 404 hata sayfasına yönlendiriyorsa o link kırıktır. Kırık linklerin olduğu web sitesinde örümcek ağlar site içerisinde gezemez.  Sonuç olarak bu web sitenizi olumsuz etkileyerek sizi rakiplerinize göre geri plana atar. 

Bu stratejiyi kullanmak için önce CheckMyLinks Chrome uzantısını yükleyin .

Bir tane bulduğunuzda, o sayfayı çalıştıran kişiye (genellikle içeriğin yazarına veya web sitesinin web yöneticisine) bu e-posta komut dosyasının kişiselleştirilmiş bir sürümünü e-posta ile gönderin:

Aslında Google , "anahtar kelime açısından zengin" bağlantı metin bağlantıları kullanan büyük ölçekli kampanyaların hayır-hayır olduğunu özellikle belirtir .

Sayfanızda bozuk bir bağlantı buldum: [title] .

[website] bağlantısıdır . 404 hatası veriyor.

Ayrıca, yakın zamanda ile ilgili bir gönderi yayınladım . Ölü bağlantı için güzel bir yedek olabilir.

Umarım yardımcı olur!

Misafir İlanı

Konuk ilanı , SEO dünyasında çok tartışmalı bir konudur.

Bu nedenle, a) 1 numaralı bağlantı kurma stratejinizi konuk olarak göndermediğiniz ve b) geri bağlantılarınızda anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni kullanmadığınız sürece, hazırsınız.

Örneğin, SEMRush blogunda yayınladığım bir misafir yazısı.

Bu, nişimde başka bir sitede yayınlandı (arama motoru optimizasyonu). Yani orada büyük bir onay işareti.

Ve o ay yayınladığım iki konuk yazıdan biriydi. Bu, “büyük ölçekli” misafir blog yazmaktan çok uzak.

Ayrıca, siteme verdiğim bağlantı herhangi bir anahtar kelime içermiyordu.

Sonuç olarak, bu misafir gönderisi Google'ın gözünde A-OK olarak kabul edilecektir.

Kaynak Sayfaları

Kaynak sayfaları , bağlantı oluşturma için yapılan alt yapı çalışmalarından biridir.

Bunun nedeni, kaynak sayfalarının, birinin belirli bir konudaki en iyi şeylere bağlantı vermek için oluşturduğu sayfalardır.

Örneğin, insanların SEO'yu hızlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış bir kaynak sayfam var .

Ve bu sayfa, anahtar kelime araştırması, içerik ve daha fazlasıyla ilgili faydalı içeriğe bağlantı verir.

Bu nedenle, SEO nedir hakkında olağanüstü bir kaynağınız varsa, onu o sayfaya eklemeyi düşünebilirim.

9. Adım: Sonuçlarınızı Takip Edin ve İzleyin

Bu noktada, sitenizin Google'da eskisinden daha üst sıralarda yer aldığını görmeye başlamalısınız.

Hangisi harika.

Ancak bu sıralamaların sizin için bir şey yapıp yapmadığını nasıl anlarsınız?

Ayrıca:

Sıralamalarınızı her saat başı manuel olarak kontrol etmeden SEO sonuçlarınızı nasıl takip edebilirsiniz?

Bu adımın konusu bu. Bu adımda, sonuçlarınızı bir profesyonel gibi nasıl takip edeceğinizi göstereceğim.

Google Analytics “Organik Trafik”

Organik trafik web sitelerinin arama sonucunda doğal yollar ile üst sıralara çıkmasına denir. Arama motoru optimizasyonunun asıl amacı da budur. Reklam vermeden SEO uzmanlarının yaptığı teknik çalışmalar ile organik trafik akışını sağlayıp web sitenizi diğer siteler ile rekabet ettirip lider konuma ulaşabilirsiniz. 

Sıralamalar harika ancak SEO pazarlamasının sonuçlarını ölçmek söz konusu olduğunda , hiçbir şey organik trafiği yenemez.

(Başka bir deyişle, doğrudan arama motorlarından gelen trafik.)

Bunun nedeni çoğunlukla sıralamaların aldatıcı olabilmesidir.

Aslında, Ahrefs tarafından yapılan bir endüstri araştırması, Google'da 1. sıranın olması gereken tek şey olmadığını buldu.

Google'da en üst sıradaki sayfanın her zaman en fazla trafiği almadığını buldular .

Bu nasıl mümkün olabilir?

İlk olarak, organik TO .

Bir sonraki adımda bunun hakkında çok daha fazla konuşacağım.

Ancak hızlı bir genel bakış olarak, Google'daki 2. sonuç bazen 1 numaralı sonuçtan daha fazla tıklama alır.

Organik tıklama oranınızı ikiye katlayabilirseniz, o anahtar kelimeden gelen trafiğinizi de iki katına çıkarmış olursunuz.

İkincisi, tek bir sayfa binlerce farklı anahtar kelime için sıralanabilir.

Diyelim ki A anahtar kelimesi için 1. sıradasınız. Rakibiniz de aynı terim için 2. sırada.

Ancak rakibiniz B, C ve D anahtar kelimeleri için 1. sırada yer alıyor .

Daha fazla anahtar kelimede sıralandıkları için muhtemelen sizden daha fazla Google trafiği alacaklardır.

Kısacası: Google sıralamalarınızı takip etmenin yeri var. Ancak SEO takibinin altın standardı organik trafiktir.

Google Arama Konsolu "Gösterimler" ve "Tıklamalar"

Bu, az önce bahsettiğimiz Google Analytics organik trafik raporunun güzel bir tamamlayıcısıdır.

Search Console'daki bu rapor temel olarak sitenizi kaç kişinin gördüğünü gösterir. Ve bu insanlardan kaç tanesi sitenize tıkladı?

Tahmin edebileceğiniz gibi, sitenizi Google'dan ne kadar çok kişi görür ve tıklarsa o kadar iyidir.

Olası Satışlar ve Satışlar

Başka bir deyişle: bu trafik akışı aslında sonuca ekleniyor mu?

Bu, insanların üzerinde parladığı bir sorudur. Ancak SEO'dan büyük bir yatırım getirisi elde etmek istiyorsanız, tüm bu yeni ziyaretçilerin müşteriye dönüşüp dönüşmediğini bilmeniz gerekir.

Bunu izlemenin milyonlarca bir yolu var. Ancak benim favorim, Google Analytics'teki Hedefler özelliğidir.

Aslında, hangi sayfaların bizim için en çok e-posta abonesi oluşturduğunu görmek için burada kullandığımız şey budur.

 

seo nedir Bonus Adım 1: Tıklama Oranınızı Artırın

Google'ın algoritmalarında tıklama oranı kullandığı bir sır değil.

Aslında, birkaç çalışma (bunun gibi ) "Beklenen TO" ile Google sıralamaları arasında bir ilişki buldu.

Başka bir yol dene:

Organik TO'nuz ne kadar yüksek olursa, genel olarak o kadar yüksek sıralanırsınız.

Bunun nedeni, yüksek bir TO'nun Google'a, sayfanızın arama yapanların aradığı şey olduğunu söylemesidir.

Ayrıca, insanların bulmasını kolaylaştırmak için sayfanızın sıralamasını yükseltirler.

İşte daha fazla tıklama almanın birkaç basit yolu:

Duygusal Başlık Etiketlerini Kullanın: Diğer bir deyişle, öne çıkan başlıklar. İşte bir örnek:

Kısa, Açıklayıcı URL'ler Kullanın: Bunlar genel olarak SEO için iyidir. Ancak, Google aramalarının sayfanızı aramaları için çok uygun olarak görmesine de yardımcı olurlar.

Zengin Parçacıklar: Zengin Parçacıklar (yıldızlar gibi), sitenizin SERP'lerde öne çıkmasına gerçekten yardımcı olur.

Zorlayıcı Meta Açıklamaları: Meta açıklamanız sayfanızı "satmalıdır".

Bonus Adım #2: Dahili Bağlantıyı Kullanın

Google sıralamanızı iyileştirmenin kolay bir yolunu mu istiyorsunuz?

Dahili bağlantı kullanın .

Diğer bir deyişle:

Sitenizdeki bir sayfadan sitenizdeki başka bir sayfaya bağlantı verin.

Ve geri bağlantılardan farklı olarak, dahili bağlantılarınızda tam eşleşen bağlantı metni kullanabilirsiniz .

Örneğin, şu anda “Google Arama Konsolu” terimi için ilk sayfada düşük seviyedeyim.

Ve her ay bu anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığını düşünürsek, bir sıra yukarı çıkmak bile benim için büyük bir fark yaratabilir.

Bu nedenle, bu sayfanın sıralanma olasılığını artırmak için, Google Arama Konsolu'ndan ne zaman bahsetsem o sayfaya dahili bir bağlantı ekliyorum.

Tüm yüksek öncelikli sayfalarınız için durulayın ve tekrarlayın.

Yorumlar
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir.