Eticaret Nedir ?
E-ticaret açılımı "elektronik ticaret" olarak geçen online platformda ürün ve hizmetlerin ticaret entegreleri üzerinden yapılan satın alma ve satış işlemlerinin genel alanıdır. Firmalar bu alanda ürün ve hizmet satışlarında ciddi anlamda rekabet etmektedir. Sosyal medya reklamları ve arama motoru reklamlarına yüklü miktarda ücret öderler.
E-ticaret SEO Nedir ?
E-ticaret ürün bazlı optimizasyonlarını kapsar, yalnız her ne kadar ürün bazlı SEO yapılsada sitenin genel anlamda SEO analizinden geçerek çıkarılan raporlar doğrultusunda düzenlemelerde gerekebilir.
E-ticaret SEO bu konuda devreye girer. Online platformda satılan mal veya hizmetlerin rakip analizleri sonucu aldığı önlemler ve uyguladığı yöntemler sayesinde doğal arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlar. E-ticaret SEO uzmanları arama motorlarında üst sırada olan rakiplerinizin e-ticaret sitelerini her ürün veya hizmet sayfalarını ayrı ayrı SEO analizlerini gerçekleştirir. Bu doğrultuda SEO stratejisi ve planlaması oluşturur. E-ticaret SEO satış sayfalarınızın tümünü yapılandırmasını sağlar. Reklam maliyetlerinizi kısmanızı sağlayacak anahtar kelime keşfederek sitenize özgün içerikler üretir.. Doğru anahtar kelimeler ile daha büyük müşterilere ulaşmanızda büyük rol oynayacaktır.
E-Ticaret SEO Çalışmasında Yapılacaklar
Online mağazanızı optimize edebileceğiniz birkaç ipucu ve prosedürleri inceleyin. Bu şekilde mağazanıza daha fazla kaliteli ziyaretçi çekecek ve daha fazla satış elde etmenizi sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki başlıkları dikkate alınız.
Doğru ürün kategori başlığı
Etkili ürün kategori spotu
SEO uyumlu kategori açıklaması
Doğru ürün başlığı
Etkili ürün spotları
Detaylı ürün açıklaması
Ürün sayfalarınızı yayınlamadan önce, tüm ürün veya hizmet kategorilerin doğru ve eksiksiz olduğundan emin olun. Ayrıca hız ve mobil kullanıma uygunluğu kontrol edilmelidir. Hataları online olarak görebileceğiz "Sitechecker.pro" tam da bunu yapmanızı sağlayan ücretsiz bir araçtır. Ana sayfadaki arama çubuğuna alan adınızı girin ve SEO aracının web sitenizi analiz etmesine izin verin. Kırmızı olarak işaretlenmiş uyarıları düzenleyerek işe koyabilirsiniz.
Web sitenizin yüklenme süresi, bir diğer önemli SEO sıralama faktörüdür. Bu etki de kısmen dolaylıdır, çünkü daha hızlı bir mağaza daha iyi bir alışveriş deneyimi sunar ve böylece kullanıcı dostu olma özelliğini de geliştirir. Site hız kontrol aracı "Google Pagespeed" bu konuda çok uygundur. Yine, web sitenizi analiz etmeniz ve hataları düzeltmeniz gerekir.
Sayfa yapısı, e-ticaret sitenizdeki sayfaları düzenleme işleminizdir. Bu önemli bir SEO kriteridir ve her web sitesini etkiler. E-ticarette, ziyaretçiler ve arama motorları için bir rahatlama sağlayan iyi bir sayfa yapısına sahip olmak daha da önemlidir.