SEO nedir? Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Arama motoru optimizasyonu, kısaltılmış ingilizce terimi SEO olarak bilinir, arama motorlarının bulunabilirliğini arttırmak için çevrimiçi pazarlamada en yaygın olarak kullanılan bir araç olduğu kanıtlanmıştır. SEO kısaltması, Türkçede Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Son yıllarda Arama Deneyimi Optimizasyonu da ikinci bir anlam kazandı . Klasik arama motoru optimizasyonunda, site içi SEO ile site dışı SEO çalışması olarak iki ayrı çalışma aslında SEO için bir bütündür.
Bazı kaynaklara göre arama motoru optimizasyonunun tanımı şu şekildedir:
Arama motoru optimizasyonu veya (SEO), web sitelerinin ve içeriklerinin organik arama motoru sıralamalarında (doğal olarak listeler) içeriklerin üst sıralarda görünmesini sağlamak için yapılan çalışmaların bütününe SEO denir. Web sitelerinin, görsellerin, videoların veya diğer içeriklerin optimizasyonu sağlanarak, arama motorları kriterlerine uygun olarak düzenlenir, sıralama faktörlerini etkileyen tekniklerle, bulunabilirlik artırılmaktadır. Optimizasyon, içerik, ürün, hizmet, resim, video veya haber aramaları gibi tüm farklı arama türlerini içermektedir..
Google SEO ile ilgili olarak, Google'daki son güncellemeler ele alınarak artık günümüz çağında Google’a ayak uydurarak SEO çalışmasını yapay zeka mantıklı yapan SEO uzmanları başarıya koşacaktır. Eski dönemlere göre arama motoru optimizasyonu teknik ve taktiklerin çoğu değişmiştir, ama sıralamayı etkileyen bazı etkenler halen yerini korumaktadır.
- Yapay zekaya ayak uyduracak SEO uyumu özgün içerik oluşturmalısın
- İçeriğine uygun özgün görsel üretmelisin, (internette olmayan yeni görseller) oluşturmak senin için çok etkili olacaktır.
- Etkili meta açıklamalar oluşturarak, site içi SEO daki ilk adımı atmış olursun.
- Site içi doğru ve kalıcı bağlantılar ile site içi SEO çalışmanı güçlendirirsin.
- H1, H2, H3, Etiketlerine sitende kesinlikle yer vermelisin.
- Artık site dışı SEO çalışmasına geçebilirsin.
- Site dışı SEO çalışmasında öncelikle kendi backlink inşası oluşturmalısın.
- Sosyal medya ücretli reklamlarla sitene ziyaretçi çekip SEO çalışmanı tetiklemelisin.
- SEM ile reklam kampanyaları oluşturarak sitene ziyaretçi çekmen yine SEO çalışmanı tetikleyecek diğer bir unsurdur.
SEO ve SEM arasındaki fark nedir?
SEO ve SEM terim olarak arama motoru pazarlaması olarak tanımlanır, SEO doğal arama sonuçlarında ücretsiz olarak listelenmeye verilen addır. SEM ise arama motorlarında ücretli olarak oluşturulan reklamlara verilen addır.
Arama motoru optimizasyonu kelimesinin ingilizce kısaltmasına SEO denir. SEO web sitelerin arama motorları kriterlerine uygunluğunu neticesinde yapılan çalışmaların bütünüdür. SEO çalışması iyi olan siteler daha üst sıralarda listelenmektedir.
SEM, arama motoru pazarlamacılığındaki Arama Motoru Pazarlamacılığının kısaltmasıdır. SEM veya arama motoru pazarlamacılığı teriminin iki farklı tanımı dünya çapında kendilerini kabul ettirmiştir. Bazıları arama motoru pazarlamacılığı veya SEM ile yalnızca arama motorlarında ücretli reklamcılık anlamına gelirken, diğerleri bunu SEM veya SEA arama motoru reklamcılığı için arama motoru reklamcılığı için genel bir terim olarak tanımlar.
SEM ( arama motoru pazarlaması ), arama motoru reklamcılığında , anahtar kelime reklamcılığı olarak da adlandırılan SEM ( Arama Motoru Reklamcılığı ) ve arama motoru optimizasyonunda SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu ) öğelerinden oluşur. SEO, organik arama sonuçlarıyla ilgilenirken, SEA ile arama motorlarında ücretli metin reklamlar anlamına gelir .
Arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında daha fazla bilgi .
Arama motoru optimizasyonunun (SEO) önemi
Arama motoru optimizasyonunun (SEO) çevrimiçi pazarlamanın bir alt aracı olarak önemi son 20 yılda istikrarlı bir şekilde arttı. Bu aynı zamanda artan sayıda arama sorgusu şeklinde SEO'ya olan ilgiyi ve talebi gösterir.
İçerik dağıtımında arama motorlarının önemi İnternette bilgi arayan kişiler, araştırmaya başlamak için çeşitli seçeneklere sahiptir. İşte birkaç seçenek:
Google, Online arama, Web.de arama (tümü Google dizinine dayalıdır)
Sesli arama veya dijital asistanlar (Alexa, Google Asistan, Siri, Cortana ...)
Bilgi aramalarının büyük bir kısmı şu anda hala Google'da ve video arama motoru YouTube'da gerçekleştiriliyor, ancak Amazon veya dijital asistanlar gibi ürün arama motorları son yıllarda önemli ölçüde büyüdü.
Öte yandan şirketler, hedef kitlelerinin bilgiyi nerede aradıklarını veya içerikleriyle nereye ulaşabileceklerini düşünmek zorundalar.
SEO'nun içerik dağıtımındaki önemi, birçok faktöre bağlı olduğundan, içerik dağıtımı için hangi yoğunluk ve kalitede hangi temas noktalarının ayarlanması gerektiği konusunda genel olarak belirlenemez.
Aşağıdaki faktörler belirleyici bir rol oynayabilir:
içerik biçimi - ürün, hizmet
Hedef tanımı
Hedef kitle
Mevcut tematik alan
Mevcut marka popülerliği, otoritesi ve itibarı
Kendi sosyal medya kanallarınızın mevcut erişimi
Kendi e-posta dağıtım listenizin mevcut aralığı
Yine de Google gibi arama motorlarının ve/veya Facebook gibi sosyal ağların öncelik verdiğine dair bazı ipuçları var.
Dağıtım karışımında çoğu durumda anlamlı olan içerik dağıtımı için belirli sütunlar olduğunu düşünüyorum. Bunu Google'da, yani içerik tanıtımı , içerik erişimi ve içerik tohumlamadan seçilen öğelerle birlikte SEO'da bulmak kolaydır. Kesin karışım daha sonra yukarıda belirtilen faktörlerden kaynaklanır.
İçerik Dağıtımı hakkında daha fazla bilgi İçerik Dağıtımı: İçerik Pazarlamasında İçeriğin Sistematik Dağıtım Sanatı makalesinde
Arama motoru optimizasyonu neden bu kadar önemli?
Arama motoru pazarlaması ve özellikle arama motoru optimizasyonu (SEO), Google gibi arama motorlarında görünür bir konumlanma sağlar. Arama motorları, dünyanın dört bir yanındaki insanlardan bilgi edinmede hala kilit noktadır. Özellikle sağlık, ürün testleri ve değerlendirmeleri, bilim, işletme, finans, spor gibi belirli konularda bilgi araştırması yaparken... Google doğru bilgi sunan en önemli arama motorudur.
Google gibi arama motorları, özellikle müşteri yolculuğunun ilk aşamalarında önemli bir rol oynamaktadır. Arama motorlarını kullanarak, potansiyel müşterilere, satın alma öncesi araştırma için müşteri yolculuğunun başlarında yaklaşılabilir. Ancak satın almaya özel bir ilgisi olan potansiyel müşteriler, uygun sağlayıcıları bulmak için hâlâ Google'da araştırma yapıyor.
SEO ve SEA'nın (çevrimiçi) pazarlama karması içinde çok önemli bir rol oynadığı anlamına gelir .
Modern SEO'da çeşitlendirme
Çoğu durumda SEO, dünyanın en popüler arama motoru olan Google'da bulunabilirliğin artırılması için yapılan optimizasyon çalışmalarına verilen tanımdır. Arama motoru optimizasyonu nasıl yapabilir, aynı zamanda Bing, Baidu, Yandex gibi tüm yaygın arama motorları veya Amazon, XING, jameda gibi alternatif arama sistemleri için de yapabilirsiniz.
Google SEO'ya ek olarak, son birkaç yılda arama motoru optimizasyonunun diğer alt seçenekleri de gelişti.
Youtube SEO'su
Uygulama SEO'su
Bununla birlikte, Google için SEO yoluyla iş başarısı üzerindeki etkiler şu anda çoğu iş modeli için en iyisidir.
Arama motoru optimizasyonunda ilk adımlar ve önlemler
Aşağıdaki SEO ipuçları, arama motoru optimizasyonunda en iyi uygulamalardır ve herhangi bir ücret ödemeden herkes tarafından hızla uygulanabilir.
Önce aşağıdaki temel soruları yanıtlarsanız, en önemli noktaları en baştan değerlendirmiş olduğunuzdan emin olabilirsiniz:
Web sitem Google aramasında görünecek mi?
Kullanıcılara kaliteli içerik sunuyor muyum?
Şirket konumum Google'da görünüyor mu?
Kullanıcılar içeriğime tüm cihazlarda hızlı ve kolay bir şekilde erişebilir mi?
Web sitem güvenli mi?
Google tarafından dizine eklenen URL'leri kontrol etme
Kendi alan adınızın hangi URL'lerini bulmak için arama operatörü sitesini kullanabilirsiniz: site:benimdomainim.com, Bu site sorgusunu Google arama çubuğuna girmeniz yeterlidir; alan adınız için şu anda Google tarafından dizine eklenen hemen hemen tüm URL'ler görüntülenecektir.
Önemli bir URL dizinde yoksa, bunun nedeni aşağıdakilerden biri olabilir:
Web sitesi diğer web sitelerine yeterince bağlanmamıştır.
Web sitesini yeni yayınladınız ve Google henüz sayfayı taramadı.
Web sitesinin yapısı, Google'ın sayfanın içeriğini etkili bir şekilde taramasını zorlaştırıyor.
Google, web sitenizi taramaya çalışırken bir hata mesajı aldı.
robots.txt dosyanız Google'ın web sitesini taramasını engelliyor.
Meta robot etiketi noindex, indekslemeyi engeller.
Genellikle, Google yeni içeriği otomatik olarak bulur ve bunu aktif olarak Google'a bildirmeniz gerekmez. İstisnai durumlarda veya yeni veya güncellenmiş içeriğin hızlı bir şekilde dizine eklenmesi gerektiğinden, URL kontrolü altında Google Arama Konsolu aracılığıyla (yeniden) dizine eklenmesini talep edebilirsiniz .
Arama motorlarının içeriğinizi taramasına yardımcı olun
Çoğu arama motoru, İnternet'i ve bireysel web sitelerini öncelikle bağlantılar aracılığıyla tarar. Bu nedenle, önemli içeriğe yeterli bağlantınız olduğundan emin olmalısınız. İçeriğinize harici ve dahili bağlantılar ne kadar çok atıfta bulunursa, tarayıcının onları bulması ve yavaş yavaş yeniden taraması olasılığı o kadar yüksektir. (XML) site haritası, arama motoru botları için bir tarama yardımcısıdır. Bir XML site haritası, Google Arama Konsolu aracılığıyla raporlanabilir ve/veya htaccess dosyasında saklanabilir.